måndag 30 januari 2012

Det börjades nog här :)

Okej, okej..jag vet...detta är antagligen bilder som hör hemma på en krashad hårddisk..
Men så här såg det faktiskt ut när jag började smått fundera på andra alternativ än grädde på mina tårtor som omväxling..

Den första gjordes för ca 3 år sedan när Max fyllde två..

Han var galen i monstertrucks och köpte då färdiga tårtlock i marsipan på Ica..han tyckte att det var jätteroligt...och det värmer i hjärtat när man får se sitt, och även andras, barn urlyckliga :)



Året därpå hade jag förstått att det fanns något som hette sugarpaste..förstod inte riktigt vad man kunde göra med massan och resultatet blev en hmmm, ja en byggarebob...eller nåt :/



Hade två kalas och tårta 2 skulle oxå bli en Byggarebob..men grejen var den att jag fick åka ifrån en förlossning, just när det blev som mest spännande och när jag kommer hem så hade min sambo fått lite panik och försökte greja själv...såg ut såhär dårå :)





Felix fick som två års tårta en Patrik från svampbob fyrkant..najs?




Syster Yster hade önskat sig en prinsessa tårta..varför inte göra en rosa, glittrig, våningstårta med pärlor och en prinsessekrona på..sugarpaste såklart..förutom kronan, den knåpade jag ihop med lite ståltråd :)



Året därpå igen blev det oblat..det klarade jag av kändes det som...med färdigköpt sugarpaste på den ena...





Kusinen Milton önskade sig samma år en Pippi Långstrump tårta...såhär blev min version..



Resten finns redan dokumenterat :)

2 kommentarer:

  1. Ja men kolla vad du vuxit i ditt bakande o skapande.
    Heja dig!
    Nu ser jag fram emot när du lägger ut de du gjorde åt mig, de var väldigt vackra!
    Puss på dig!
    Kram Joanna

    SvaraRadera
  2. Tack du! Vackra saker till en vacker prinsipessa :)

    SvaraRadera