måndag 16 januari 2012

Elias William

I helgen var vi på dop för min svägerskas lille son och jag blev därmed en stolt fadder till Elias William :)

Jag fick äran att få göra doptårtorna och det var med en klump i magen jag sa ja..
Jättekul att få det förtroendet samtidigt så finns det här att "Tänk om det inte blir bra"..Det blev bra!
Dom var jättenöjda och det verkade som det var ätbart i alla fall ;)

När jag bakar eller lagar mat tror jag alltid att jag gör alldeles för lite och gjorde därför 3 stycken i 20 cm formar och en i 25 cm till 45 gäster..det blev två tårtor över :)
Hellre för mycket än för lite!

Jag gjorde två stycken i hallon/vitchoklad och två i blåbär/glasskräm..
Sist jag gjorde en vitchoklad fyllning blev den alldeles grynig...denna gången såg det ut som att gå åt samma håll..men blev bra tillslut..









1 kommentar:

  1. Ja 2 tårtor står i frysen nu och väntar på besök :) vi blev bara 33 st gäster till slut, så hade vi blivit 45 hade det inte vart så felräknat :) Tårtorna är jättefina! och smakar gott gör de också :) Gillar blåbär :)

    SvaraRadera