tisdag 3 januari 2012

Novas Doptårtor

När Nova döptes i Augusti förra året satt jag och letade bloggar efter folk som skulle kunna tänka sig baka mina doptårtor..jag ville inte ha vanliga prinsesstårtor trots att dom är gudomligt goda..utan denna gången var jag ute efter en tårta med något modellerat på..
Mejlade runt till olika men det var ingen som tog emot beställningar...då får man kavla opp ärmarna och göra själv helt enkelt..

Tror att jag hittade informationen jag behövde i tårtdjungeln för att kunna skapa..något i alla fall :)

Fyllde, täckte med sugarpaste och dekorerade kvällen/natten innan och så här blev dom


Denna innehöll Jordgubbsmousse och glasskräm..Det här ska föreställa Nova..men det är nog bara jag som ser likheten tsss
På sin klänning hon hade på dopkaffet hade jag sytt fast en rosa liten tyllblomma..tyckte att det kunde vara en rolig detalj att ta med på Sugarpaste Novas klänning :)




Hur tänkte jag med denna egentligen? Färgerna, detaljerna allt känns helt fel!
Dessutom råkade jag vispa ner kall grädde i en färdig vitchokladganache vilket gjorde att den blev alldeles grynig :(
Jag skyller på att det var sent och den sista jag gjorde den kvällen :/



Även denna med Hallon och grynig vitchoklad..känner mig ganska nöjd om man bortser från grynet i och dom taskiga bokstäverna :)



Gjorde en fjärde som vi aldrig tog fram..blev 1 1/2 tårta över..kommer inte ihåg hur den såg ut..men vet att jag blev ganska nöjd :)

1 kommentar:

  1. Den det står nova på är min absoluta favorit. Så himla tjusig o god dessutom.

    SvaraRadera