lördag 21 januari 2012

närbilder på samma modelleringar :)

Den här tjejen tog mig sammanlagt 3 timmar att göra...time flies when you´re having fun :)





Denna converse sko var mycket lättare att göra än vad jag trodde..mallen hittade jag på Millis tårtor och annat, där hon även med bilder visar hur man får ihop den..smidigt och bra :)
Gjorde sammanlagt tre skor..den första tog mig 2 timmar att göra..råkade förstöra alltihop när jag skulle måla ett streck på sulan..sko nr två gick betydligt snabbare ca 1 timme..övning ger färdighet..








Gjorde en liten Elias..
Använde mig av min alldeles nya silikonform från First impressions..bara älskar den, lätt att arbeta med och blev jättesöt..vill ha first impressions formar!!!!



Gjorde tre stycken nallebjörnar..hade en pastafärg som hette mörkbrun..men hur mycket färg jag hällde i så blev den bara grå/beige..provade på ny kula med mörkbrun och svart...som givetvis dagen efter modellering hade gottat in sig och blivit jättemörkt..men nu vet jag till nästa gång :)

1 kommentar:

  1. Du har ett fantastiskt öga för detaljer! :D
    Kram Emma

    SvaraRadera