onsdag 15 februari 2012

Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag är vål en mysig dag..då det ska sprudla av kärlek i varje hem..
Vi började med hjärtformade smörgåsar på morgonen, tänkte ha hjärtformade pannkakor till lunch..men blev vanliga :)

Och tog tillfället i akt att få prova en chokladkaka, då denna dag associerar jag till mörkröda rosor, hjärtan, choklad..

Blev biten av latmasken och orkade inte hålla på med ros pill och andra detaljer..sen när jag väl fick lust så fanns inte den tiden..

Pojkarna var fascinerade över att tårtan var hjärtformad..det räckte för mig :)

Tårtbotten är av choklad, spacklad med choklad smörkräm och täckt med mmf..den rosa/röda klumpen i mitten är av mmf



Som fyllning gjorde jag en hallonmousse och gjorde krämen till en Devil´s chocolate cake..bara det att efter en natt i kylen så var den ju stenhård och hade antagligen fel slags choklad, för den var långt ifrån god..vad göra?
Jag vispade upp grädde, smälte lite av chokladen och hällde i grädden med vaniljsocker..den blev bra!..
Sedan smälte jag lite till..vispade upp smör och florsocker och gjorde en choklad smörkräm..mmm, mycket god!
Min största kritiker (sambon) tyckte om den och kunde definitivt bjuda på en sån här..
Vi båda kom överens om att det skulle absolut vara ett tjockare hallon lager..
Den blev väldigt god..faktiskt..har ätit två bitar redan..idag tsss :)

3 kommentarer:

  1. Det ser jätte smarrigt ut!! :D

    SvaraRadera
  2. Mmm vi hade behövt en sån hemma hos oss i sjukstugan... ;)
    Krama lilla syster

    SvaraRadera