måndag 4 november 2013

Regnbågstårta

Ääääntligen har jag gjort den!
Jag har allt sneglat på andra bloggar och tänkt att någon dag SKA jag baka en sån där!

Till min förvåning var det inte alls så svårt som jag trodde att det skulle vara...tvärtom, piece of cake hehehe.....

Min syster ville så gärna ha en regnbågstårta till hennes födelsedag, what syster wants...syster gets!
Som fyllning ville hon ha vitchoklad/blåbär...vi försökte komma på "vita" fyllningar att ha emellan, men var inte så sugna på något annat...
Dekorationerna skulle bestå av blommor i alla regnbågens färger :)

Utmaningen denna gången?
Tja, det var ju först och främst att få till alla bottnar färgmässigt..
Vad har regnbågen för färger egentligen...vilken ordning kommer dom i?
Vet ej om det ska tillhöra allmänbildningen, men jag var lite osäker i alla fall :)

Sedan har jag svårt att komma på dekorationsbiten...jag såg det liksom inte framför mig..
Hon var supernöjd!

Ha ett underbart år som 29 åring....sen går det bara nerför ;)







 

Med så många bottnar blev den härligt hög
och väldigt mastig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar