söndag 30 september 2012

Kräftskiva

Vi var bjudna på kräftskiva igår men jag och mina kryckor bestämde oss för att stanna hemma.
Fick dock chansen att få göra en tårta till :))

Önskemålet var en kräfttårta...

Det blev en maffig chokladbotten, hallonmousse, mörkchokladmousse, spacklad med chokladsmörkräm och täckt med marsipan..
Jag tyckte att den kändes lite väl tung och bad Daniel hålla öron och gom öppna så att den var okeji utförande...var lite väl många snapsar i gubben för jag fick ett diffust svar när jag frågade :/

Utmaningen var att göra själva kräftan...har egentligen ingen aaaaaning hur en kräfta ser ut..det stora kruxet var att få till en bra färg...
Och jobba med marsipan igen..

Hoppas att ni hade en kul kväll Sara och Lappen med många snapsvisor, kräftor och att tårtan smakade bra!
                                                     Kram på er!


Just ifall man skulle glömma av texten till sina snapsvisor så tänkte jag att
inledningen till en av dom kunde vara bra att ha med ;)


Please don´t eat me...fish are friends :)








1 kommentar:

  1. Not food! ;)

    Jättefin darling!
    Som vanligt... Den fyllningen vill jag ha på släktkalaset, fast me rårörda hallon eller kanske blandat färska o mousse..i dont know... youre the expert! :)

    SvaraRadera