söndag 30 september 2012

Hur man gör en kräfta..

 
Lite steg för steg om hur man/jag gör en kräfta..
I och med att jag känner mig ganska vilsen vad det gäller kräftor, hittade jag en bra beskrivning hos Bagerskan och följde hennes steg-för-steg till punkt och pricka..ungefär såhär dårå :)

Ta fram din mmf (eller sugarpaste om man föredrar det)
Färga in till önskad färg..i detta fall var det ju kräftfärg?! Trodde jag hade den perfekta pastafärgen hemma men hade fel..provade ganska mycket av Sugarflairs pastafärg Flesh/Paprika och blandade i julröd tills jag fick en hygglig nyans
Blanda i lite Jem petal powder...hade lite mindre en 1 tsk i...
 


Forma till kroppen
Arbeta i ett bra tempo så att den inte hinner torka, kan vara svår att forma till då..


Skåra den lite här och var på kropp och svans...
                                     
Gör en mun, hål där ögonen ska sitta
Lite snett och vint blev det..men är del av hans charm :)

Klor hör ju till

Likaså dom här läskiga ben mojjängerna

Gör tunna sprön där fram, sätt fast sockerkulor i ögonen..målade mina svarta med pastafärg och sammanför alla delar så att du ser så att allt är med..
Tadaaaaa


  Limma ihop den på tårtan..
Han blev rätt söt även om han kanske inte ser ut som sina släktingar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar