onsdag 3 december 2014

Ironman tårta


När bustrollet Charlie fyller, gör moster givetvis vad han vill!
Denna gången fyllde han 5 år!!

Till sitt kompiskalas önskades en tårta på ca 17 bitar och dekoreras med Ironman..
Fick fria händer med resten och jag bestämde mig för att fylla den med hallonmousse/ färska hallon/ dumlefluff..

Själva figuren var busenkel att göra och jag blev ganska nöjd med resultatet..
Det jobbiga med denna var sugarpasten jag beställde...
Nyansen var den jag ville ha...men den gick bara sönder hela tiden, var inte så bra att arbeta med..
Har givetvis glömt vilket märke det var och kommer antagligen beställa den igen tsss..

Charles blev jättenöjd <3

Jag hade ingen aning om vem den här Iron man var..
Fick googla..hittade en bild och skrev ut den.
Lade bilden på mmf:en och en blek kopia trädde fram
efter lite pill med kniven och hjulverktyget..

Efter utskärningen och första färgomgången
fick han snällt hänga på tork över natten..


En från sidan...tog en bit svamp och målade med
silverfärg (ätbart såklart)

Uppifrån...Var väldigt viktigt med en
sur, hård och brutal looking Iron man..
Har sett varianter där han ler..känns inte riktigt
som han..

En till dårå :)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar