tisdag 26 augusti 2014

Aisa 6 år

När lilla Aisa fyllde 6 år frågade mormor om jag kunde baka en liten tårta till denna stora dag...
Jag fick se en bild på hur den skulle se ut...och det var bara till att försöka sig på den...


Den har givit mig minst ett nytt grått hår, då detta var en utmaning!


Jag bestämde mig för att premiär prova rice krispis treat för ena delen av figuren...hade blivit för tungt annars med en stor mmf klump på.


Det skulle föreställa en flicka sittandes på en måne, runt om skulle det finnas en mängd prästkragar i olika storlekar (det är väl prästkragar dom heter?! eller?...hmmm)


Månen blev en banan, flickan blev en flicka tillslut...såhär blev den, dock inte lika snygg som orginalet...
Som fyllning hade jag citron, jordgubb/citron...vaniljsmörkräm..



Stavade såklart fel på namnet...gick smidigt att fixa till vid lämningen :)

Lägger till en nästan likadan bild...bara för att jag kan :)

Flickan på månen ser rätt nöjd ut trots att hennes smink runnit lite ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar