söndag 2 juni 2013

Sjung om studentens lyckliga dag...

Lite nostalgisk blir jag allt i dessa student tider..student dagen ligger lätt bland dom topp 10 av mina allra bästa dagar jag upplevt..en sån glädje, en sån lycka!

Jag fick lov att göra tårtor till två fina ungdomar, Emilia och Jasmine..

Jasmine hade som önskemål att tårtorna skulle se ut som hennes studentmössa..det skulle vara ljusbotten, fylld med blåbär/vitchoklad..

Emilia ville ha en studentmössa och en tårta med dödskallar på..
Hon ville ha ljusbotten, blåbär/vitchoklad i den ena och passionsfruktmousse/lemoncurd i den andra.

Alla tårtor spacklades med vanilj smörkräm och täcktes med mmf..

Hur svårt kan det vara att göra en mössa tänkte jag innan jag googlade på det...det gäller att få till rätt storlek på skärmen annars ser det löjligt ut..ska det vara veck på mössan? Någon söm någonstans?
Blev mycket att få till i alla fall..

Till dödskallarna hade jag köpt en silikonform..dom blev asbra!!! Ville inte sluta göra dom!!

Grejen blev den att det mesta strulade till sig denna bak omgång..dekorationer gick sönder, mitt D till stansen gick sönder, mina målade bokstäver blev bara kladd, den rubinröda sugarpasten jag beställde ville inte samarbeta, sneda bokstäver, fick leta och prova en ett annat sätt att göra rosor på då jag inte blev nöjd med resultatet på mitt gamla sätt.....suck!
Och så har vi den vita chokladen dårå...efter en natt i kylen kunde man lätt dela den med kniv..det var bara till att åka och inhandla nya ingredienser till det...ALLT krånglade kändes det som..
Skam den som ger sig...det blev nog ganska bra tillslut i alla fall :)

Lärdom denna gången är att min fantastiska Glaze spray som jag köpte, kan inte sprejas på vita saker..blir gult..
 
 
EMILIA`S TÅRTOR
 
 


Tack för era fina sms och mejl, Emilia och Anders!
Det värmde gott!

 JASMINE`S TÅRTOR


En mörk bild på denna var det enda som blev...
Namnet på framsidan i guld..skolans namn på baksidan i vitt...
Hann dock inte beställa någon krona som skulle pryda toppen..


Tårtan är en mössa, trots att skärmen saknas på bilden :)


 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar