söndag 16 juni 2013

Rorri racerbil

Jiipiie! Jag fick göra en barntårta!!
Jag ääälskar att göra barntårtor! Jag älskar när barn får sin absoluta favorit som figur på en tårta...hur dom tittar och undersöker...och slutligen tar ett stort bett i!
 Priceless!

När min fina jobbarkompis Cilla pratade om ett kommande barnkalas, frågade jag om jag fick göra en till hennes son..favoriten är Rorri och den gjorde jag med glädje..

Ljusbotten, fylld med jordgubbsmousse/glasskräm, vaniljsmörkräm och täckt med mmf...
Den skulle räcka till 16 personer och använde en 23 cm form, som enligt Linda Runns tårtbitsuträknare skulle räcka..
Fick dessutom prova mina nya bokstävsutstickare woohoo!

Jag var inte riktigt nöjd med konsistensen denna gången...tyckte att den blev lite väl blöt.



Mr Rorri gick snabbare att göra denna gången..första gången satt jag nog i två timmar innan jag var nöjd..
Denna gången räckte det med 45 minuter när alla delar var klara!



Uppifrån





Och framifrån..:)

Tänkte sätta in en bild som jag fått av Cilla när den var uppäten med en och annan tugga i Rorri, men teknik och jag kommer inte alltid överens.
En skön bild var det i alla fall :)
Grattis på födelsedagen, Alex!

2 kommentarer:

  1. Jättefin! Min lilla tjej älskar Rorri. Tar du emot beställningar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bakar endast till familjen och vänner än så länge :)

      Radera