fredag 19 april 2013

Hejdå dagis!

Nova bytte dagis i veckan och som tack för året som gått på det gamla dagiset slängde jag ihop en liten tårta :)

I brist på tid under veckan, dröjde det ända till söndag kväll tills jag kunde sätta mig med alla dekorationer..
Tårtbotten och fyllningar gjorde jag på lördagen..fyllde och spacklade på söndagen..(lämnades på måndagen)

Det tog 6 timmar från det jag började med dekorationerna tills det dom var placerade på tårtan..
Mmf:en ska ju färgas, stansas och putsas på..det tar tid..

Smakerna blev ju då jordgubbsmousse/lemoncurd med choklad smörkräm..

Fröknarna blev väldigt glada när vi svängde förbi :)





A cake in the making



Ska föreställa Nova som räcker över blommor till
alla sina fina fröknar..
Blev rätt nöjd med figuren..men fick alltså inte till ögonen denna gången heller..damn!







Silikonformen jag köpte sist kom till
användning även här :)

 

Roligt att få använda många, glada färger som jag är liiite rädd
för i vanliga fall :)




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar