måndag 1 april 2013

Grace´s tårtor

Min arbetskamrat Grace önskade två tårtor...en till sin dotter som fyllde 30 och en till en blivande 26 åring..

Hon ville ha passionsfruktmousse/lemoncurd och vaniljsmörkräm i den ena och dom skulle täckas med mmf...dekoreras med blommor..
Den andre fick jag välja fyllning och valde blåbär/vitchoklad...dels för att det är lite av en personlig favorit och dels för att få ännu en chans att få till chokladganachen som har en tendens att strula till sig för míg...

Utmaningen denna gången var att prova en ny fyllning..passionsfruktmoussen..
Efter en natt i kylen hade den fortfarande inte stelnat till som jag önskat och fick dra till sig i ytterligare ett par timmar med lite extra gelatin i.
Konsistensmässigt blev den bra och är osäker på smaken...sambon tyckte att den var god, men själv var det inte riktigt den smaken jag trodde den skulle ha...

Chokladganachen fick jag till på första försöket..blev len och fin (jubeljubel)



 
Knappar, knappar, massor av knappar...är kär! 

 





Denna silikonform har jag tittat på
länge! Köpt hos Strössel & annat..


 

 

Blomsprön är nytt för mig..tänkte piffa till blomman med dessa..
Blev bra tycker jag :)
 
 
 
Grace och hennes barn var jättenöjda..Dom var både goda och fina...JÄJ!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar