tisdag 17 september 2013

Lille Ludvig

I söndags lämnade jag ifrån mig mitt senaste projekt...
Lille Ludvig (kusinbarn) blir hela 1 år!

Tiden går så fort!

Min kära kusin ville ha gelatinfritt, inte för sött, marsipan och något gulligt på.
Hon bestämde sig för rårörda hallon/lemoncurd.
Detta blev en 15 bitars.

Eftersom jag missade något väsentligt på den förra björnen jag gjorde ville jag göra om och göra rätt..och helt enkelt lära mig hur man gör en nallebjörn.

I receptet på lemoncurd så behöver man inte gelatin och tyckte att det var ett bra val.
Jag blir hemskt nervös när jag inte använder det och är rädd för att den ska flyta iväg när man skär den..

Dom var jättenöjda med både utseende och smak på tårtan...puh!

Vi får ses snart!

Kram på er Susanne, Christer och småtrollen :)



Nallebjörnarna dårå...tycker nog att dom blev söta :)

Skippade den sedvanliga texten denna gången..

Tårta

1 kommentar:

  1. Kära Anita! Jag såg ditt inlägg nu när jag letade fyllning mm till Oscars 3-års tårta! Vad roligt! Ja, vi var sannerligen nöjda! Tårtan var ett konstverk men lika god som den var fin! :-) Kram

    SvaraRadera