söndag 18 augusti 2013

Hur man gör bokstäver

Att få till fina bokstäver, tycker jag är supersvårt..
I början kunde jag sitta i timmar och försöka få till det..

Problemen jag ofta stötte på var att när jag väl stansat med utstickaren så fastnade dom och jag fick ut halva bokstäver..även med maizenas hjälp..
Sedan är dom så sköra när dom torkar så att dom går sönder för minsta lilla..

Jag kom på att om man blandar i lite Jem pedal powder och låter den torka en stund så kan man pilla ut bokstäverna ur utstickaren med nål utan att dom går sönder..oftast i alla fall..tidskrävande och pilligt!

Jag läste i bli min jäst´s blogg om just bokstäver och vips så lärde jag mig något nytt..






Kavla ut din massa

Lägg den på plastfolie och vik över plasten..
Du ska alltså ha plast under och över massan..

Stansa på..
Tryck ganska hårt..inte för hårt så att utstickaren går sönder som min
gjorde hehe


Pilla ut dina bokstäver...
Jag brukar göra en himla massa extra bokstäver eftersom
jag ALLTID lyckas göra sönder en del.

Den här varianten har sparat mig mycket tid :)
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar